Zasady toczenia walk Walka w przygodzie polega na napisaniu rozbudowanej taktyki dla swojego digimona. Gracz wydaje mu polecenia, by atakował fizycznie, kiedy używać ataków specjalnych oraz jak wykorzystać teren. Nie możecie jednak spamować bez przerwy jednym i tym samym atakiem specjalnym. Ataki specjalne są wyczerpująca, więc próba wielokrotnego ataku może źle się odbić na waszym digimonie oraz przebiegu walki. Powinniście mieszać ataki specjalne wraz z atakami fizycznymi, a na pewno zapunktujecie u swojego MG.
Każdy digimon oraz atak specjalny ma swój typ, czyli żywioł. Ataki odpowiednich żywiołów na inne mogą być neutralne, nieskuteczne, albo efektywne. O tym mówi tabela:
Gdzie wartość 2 oznacza efektywny atak, 0 neutralny, a 0,5 nieskuteczny.
Statusy: Podczas walki na digimony mogą zostać nałożone różnego rodzaju negatywne statusy:
Zatrucie – Digimon traci powoli życie;
Porażenie – Istnieje szansa, że digimon zostanie sparaliżowany podczas ataku i nie będzie mógłsię ruszyć;
Sen – Digimon zasypia, a przez to nie może atakować;
Podpalenie – Digimon traci powoli życie oraz trudniej mu się poruszać;
Zamrożenie – Digimon zostaje unieruchomiony w bryle lodu;
Zamęt – Digimonowi mąci się w głowie i istnieje szansa, że zamiast zaatakować wroga samemu sobie zada obrażenia.
PS: Na razie nie ma opcji walki między graczami. Mamy jednak w planach stworzenie w przyszłości systemu statystyk oraz wyliczania obrażeń, który to umożliwi.